donderdag 3 november 2016

Open dag

Vrijdag mijn nieuwe fiets opgehaald, een Trek T500. Zonder elektriek, zoals ik al zei. Maandag voor het eerst mee naar het werk geweest. En mensen, wat was dat mooi! Mooi weer, geen wind, nevel op de velden, alle tijd (flexibele werktijden), als ik niet beter wist, had ik kunnen denken dat ik gelukkig was. En dinsdag het hele ritueel nog eens. 's Ochtends rijd ik naar het oosten, 's avonds naar het westen. Voor wie niet zo thuis is in de sterrenkunde: dat is steeds naar de zon.
Woensdag was-ie weg, de zon. Dat is dan weer meteorologie. Wolken, regen, niks gedaan. Ik wil er geen principe van maken maar op dat soort dagen pak ik toch liever de auto. Wat in Eindhoven overigens toch altijd nog uitloopt op een wandeling. Parkeren ho maar, daar.
Dinsdag ook nog even bij de orendokter. Hij heet Wouters en ik denk alsmaar dat-ie een zoon is van onze oud-burgemeester. Als dat klopt, heb ik bij hem in de klas gezeten dus het zal wel niet. Hij lijkt mij althans niet te kennen. Hij gaat de buiskes vervangen, we gaan weer tekenfilms kijken op de kinderpoli. Misschien ligt de oproep al wel in de brievenbus, ik vergeet steeds de post mee te nemen. Vroeger viel-ie op de mat.
Zaterdag de boeken uitgepakt. De verhuizer wil zijn dozen terug.

Het trapje heeft hier in Bladel iets lachwekkends natuurlijk
Het jaarboek ligt bij de drukker. Godzijdank. Nu is het zijn probleem. De kaft wordt wéér anders, ik zeg het maar vast. Ga daar asjeblief niet over klagen. Van mij had die engel er ook wel afgemogen. Gisteravond hebben we er voor het laatst over gesoebat. Daarna zijn we begonnen met het inrichten van de tentoonstelling Meten & Wegen. Alles bij elkaar gezocht wat we hadden over dat thema. Ik ga natuurlijk niks verraden maar er staan onder andere ouderwetse gewichten van 25 kilo tussen. Bedenk als U komt dat die niet zelf naar boven zijn gelopen. De kolos van 50 mocht ik laten staan. Is zo groot als een emmertje mayonaise maar niet te tillen...
Zondag 27 november hebben we open dag, dan openen we ook de tentoonstelling en verkopen we onze dubbele boeken, oude jaargangen van het jaarboek, het boek over de oorlog en de overgebleven* exemplaren van Bladel in oude ansichten. Niet duur hoor! Komen!



* sinds 1972

Geen opmerkingen:

Een reactie posten