zaterdag 10 december 2016

Mijn zus

Even voorstellen: mijn zus. Ze heet Riëtte en is 53 jaar. Ze is getrouwd met Huub, leraar levensbeschouwing. Ze hebben drie kinderen: Johan, Ellen en Lisette. Hoewel de kinderen alle drie hebben gestudeerd (Lisette doet dat nog steeds) valt de opbrengst aan "papiertjes" wat tegen. Zegt mijn zus. Ze werkt op het ziekenhuis maar is zich opnieuw aan het uitvinden, als kunstenares. In die hoedanigheid werkt ze veel met papier, vandaar allicht haar preoccupatie met "papiertjes".
Gisteren was ze hier. Natuurlijk vroeg ze naar de redenen achter mijn move naar Bladel. Ik heb maar het intussen gebruikelijke financiële verhaal opgedist, alsook, naar waarheid, mijn afnemende behoefte aan woonruimte. De echte reden gelooft namelijk geen mens: de echte reden is de lucht. Mijn zus woont nog in Eindhoven maar als ze wil slagen als kunstenares moet ze daar weg. De lucht is daar niet goed. Het is de lucht van chips, ziekenhuizen en vierbaanswegen. Niks wèrd. Hopelijk heeft ze het gisteravond al even gevoeld.
Ze heeft een jaarboek van me gekocht en beloofd het te lezen en haar facebooknetwerk in te zetten in onze (mijn) nu al twee jaar durende eeuwige zoektocht naar copy. Voor wat hoort wat. U vindt haar hier en hier, rechtsonder op de foto en binnenkort op een kunst- of hobbymarkt bij u in de buurt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten