zaterdag 15 april 2017

Als ik getrouwd was

Vanochtend om een uur of negen, net wakker en nog geen zin om op te staan, lag ik wat na te deken over een droom toen ik ineens een zwaar en onheilspellend gebrom hoorde dat afwisselend aanzwol en weer ging liggen, aanzwellen, liggen, aanzwellen, liggen. Het duurde even voordat ik door had dat het de vuilniswagen was.
"Ah, nee hè!"
Dat was ik, hardop en balend. Het is Pasen, in plaats van aanstaande maandag worden de PMD-zakken en de GFT-bak vandaag al opgehaald. Ik durf het bijna niet te zeggen maar als niet zo wakkere vrijgezel denk je op zo'n moment: als ik getrouwd was, zou mijn vrouw eraan gedacht hebben. 
Het is niet eens de eerste keer deze week. Toen ik afgelopen maandag thuiskwam, moest ik wachten tot de oud-papierwagen weg was voor ik kon parkeren, ook al zo'n Gansewinkelgeval. Een van de dingen die nergens geschreven staan en die iedereen hier in Bladel schijnt te weten - het soort kennis dat als het ware in je glijdt zonder dat je het merkt - is dat het oud papier één keer per maand wordt opgehaald op de maandag rond de twintigste. En wat is er deze maand aan de hand op de maandag rond de twintigste?
God, wat hebben die christenen er een handje van om de levens van fatsoenlijke mensen in de war te schoppen zeg!
Staat mijn berging weer twee weken lang vol plastic en oud papier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten