zaterdag 21 maart 2020

The Big Short (Corona)

Gisteravond de film The Big Short zitten kijken. The Big Short gaat over de bankencrisis van 2008. Ik had hem al eens eerder gezien. Ik begreep er toen al niks van en gisteren weer niet. Als je zo een film niet begrijpt en hij gaat over de financiële markten zoáls The Big Short, dan bekruipt je het gevoel dat je een cinematografisch-financieel sprookje krijgt opgedist waarin net zo weinig realiteit zit als er toentertijd in de markten zelf zat. Wat niet zo is natuurlijk. Brad Pitt is reëel. Zijn personage woont in een boomgaard. Zijn personage snapt de film en snapt de financiële markten en besluit zich niet meer te scheren, zijn laptop te begraven en zich terug te trekken in een boomgaard. Moraal: als daar iets valt, krijg je een reële bult.

Er kwam ook een brief van de bank. Dat mijn aandelen met 10% in waarde zijn gedaald en dat ze me per veelvoud daarvan over de keldering blijven informeren. Alsof ik zou weten wat te doen.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten