dinsdag 31 maart 2020

Corona (6)

Radboud. Ingrid is weer op PUK. Zonlicht boort zich door de jaloezien. Nog net te horen is het gerommel op de gang. Kamers worden ingericht voor MLD-patiƫnten. MLD wordt IC.
We moesten opnieuw naar de OK. De CDB is nog altijd niet beschikbaar. Joop deed het vervoer. Accu aan het bed en dan in snelwandeltempo door de lange gang naar de OK.
Die gang is logistieke sciencefiction. Voor mij althans. Fascinerende bedrijvigheid! Locomotiefjes komen je tegemoet met lange riedels rolcontainers op sleep, elektrische karretjes rijden je links en rechts voorbij, segways racen er rond en witte en gele steps, waaraan alleen het idee ouderwets is. 
Als ik het goed begrijp, begint men hier zijn dag met het trekken van een uniform. Uit een uniformenautomatiek bedoel ik, waar ze het aantrekken mag Joost weten. Ik vermoed zelfs dat de maten zijn ingelezen op je badge. Als je teveel aankomt moet je naar IT.
Die gang heeft iets aanstekelijks. Voor mij zoiets als een eerste kop koffie.
Ja wat nou, afkortingen. Afkortingen horen bij het leven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten