zaterdag 21 maart 2020

Corona

Het had een sigaar kunnen zijn, het is misschien wel een sigaar of het was er ooit een, ik weet het niet, ik vóel me regelmatig de sigaar en heb ze wel eens gerookt maar daarbij is het gebleven tussen mij en de sigaar.
Het ís een virus, ik hoef het u niet te vertellen en net als iedereen hebben ook wij van de heemkunde er last van. Zelf heb ik alleen de oliecrisis van 1973 en de krach van 2008 meegemaakt. Tijdens de eerste bleven de scholen gewoon open en van de tweede zijn mijn aandelen vrij snel weer bekomen dus het duurde even voordat ik voldoende crisis-minded was om te beseffen dat we dicht zouden moeten en dat ik degene was die het briefje op de deur zou moeten plakken. Ik zal er binnenkort een foto van maken zodat u met eigen ogen kunt zien dat het kwartje toch nog gevallen is. Nu nog even langs gaan bij Marieke Hoskens, anders staan Riek Willems en zij de eerste woensdag van april voor een gesloten deur. Marieke zal denken dat het een 1-aprilgrap is en niet naar huis willen gaan. Dat moeten we niet hebben.
Maar dat we dicht moeten net nu we net onze historische voetbaltentoonstelling DE AFTRAP hebben afgetrapt, is een hard gelag. Al die moeite voor niks! En u die stond te trappelen om te komen kijken... Geen Champions League, geen EK en nu ook geen AFTRAP. Klote-virus!
De gordijnen zijn dicht overigens dus het heeft geen zin om u te komen verdringen voor de ramen. Mag ook niet.
Om de ledige uren in deze barre corona-tijd wat te korten, hebben we een prijsvraag. Kijk even naar de foto hieronder: het aftrappende kereltje ben ik zelf, bij opa's in d'n hof. U mag raden waar. Denkt u het te weten, mail dan naar heemkundebladel@gmail.com. Een prijs valt er niet te winnen, het is maar dat u zich even het hoofd breekt over iets anders dan corona.
Om u op weg te helpen: op de grote foto staat opa helemaal rechts.
Geen idee overigens van wie de Zundapp is op de foto. Niet van opa, die liep toen net als de brommer al tegen de tachtig. Misschien van mijn vader. Ik weet nog dat er bij ons in het hok een stond, tegen de kist met maasteböllekes aan.
DE AFTRAP zou duren tot en met 22 april dus met een beetje geluk kunt u het staartje ervan nog meepakken. We houden u op de hoogte.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten