dinsdag 24 maart 2020

Corona (4)

Vandaag een Radboud-dag. In de familiekamer heb ik hem gegoogeld. Hij was een tijdgenoot van onze Karel (Simplex), kapelaan van Karel de Kale, bisschop van Utrecht en na zijn dood patroonheilig der katholieke wetenschappers. Ik ben zo vrij mezelf daar ook toe te rekenen.
Ik heb zin om me eens grondig te verdiepen in die Karolingers. Het zal de nabijheid van de universiteit wel zijn die me zo nieuwsgierig en studieus maakt. Het zal ook wel moeten want Simplex is de oplossing van onze Witte Gij’t van deze maand.
Ingrid slaapt. Draait zich om en glimlacht als ze Fleetwood Mac hoort op de iPad aan het voeteneind. Zonlicht glipt door de jaloezieën. Sint Radboud plant het beeld van een dampende kop koffie in het brein van een verpleegkundige en even later wordt er geklopt.
Het zit er weer op voor vandaag. Over een uurtje vertrek ik weer naar het zuiden. Probleemgebied.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten