donderdag 6 juli 2017

Brunette

Gisteravond op de fiets naar huis werd ik op de Provinciale Weg tussen Steensel en Eersel voorbijgefietst door een mooie jonge vrouw.* Een brunette in een lichtbauwe spijkerbroek en een donkerblauwe bloes. Het was warm en zoals altijd op dat stuk blies de wind in het nadeel.** 
Ze fietste blootsvoets. De niemandalletjes die haar dienden tot schoeisel zag ik zitten onder de snelbinder.
Ik kon haar niet bijhouden.
Natuurlijk reed ze op een elektrische fiets.
Hoop ik toch, want ik ben echt wel harder gaan fietsen. 


* teruggerekend vanuit mijn eigen leeftijd
** ik noteer hier deze details omdat ik weet dat ze me ooit weer te binnen schiet, dat ik misschien wel van haar ga dromen en dan wil ik kunnen nagaan of ze heeft bestaan

3 opmerkingen:

  1. tussen Steensel en Eersel was ik altijd een beetje bang voor mensen, die achter me aan reden en plotseling harder gingen fietsen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haalde jij mannen in? En je had niet eens een e-bike...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De " Brunette" had gewoon blaren van de hele dag op haar nieuwe sandaaltjes lopen.
    In gedachte fietste ze je voorbij.
    Haar konijnenpantoffels wilde ze aan, en wel zo snel mogelijk!
    Ik begrijp dat.
    Fietsen op blote voeten is niet fijn...ook al heb je een e-bike.
    En ja.
    Het is beter in te halen dan ingehaald te worden...strategisch gezien.

    BeantwoordenVerwijderen