zaterdag 23 juli 2016

De 14 (kroniek van een beweging)

Om half zes belde de makelaar. Precies om half zes. Had van mij wel een paar minuutjes later gemogen. Als je open huis hebt van half vijf tot half zes en je belt exact om half zes om terug te koppelen dan wek je toch wel een beetje de indruk dat je een bel hebt geluid en de geinteresseerden de deur hebt gewezen omdat je naar huis wilt. Zou ik ook willen natuurlijk maar ik ben geen makelaar, Een makelaar moet overwerken. Dan buiten maar even een sigaretje gerookt. Stel dat zich laatkomers hadden gemeld? Ik ben meteen naar de friettent gegaan, ik had ze niet kunnen opvangen. 
Een goed open huis, zei ze. Dat klonk dan wel weer goed. Een goed open huis. Alsof ze aan de orde van de dag zijn en dit de moeite waard was, 8 op een schaal van 10. 15 geinteresseerden. Later bleken dat er maar 14 omdat ik Hanneke gevraagd had te spioneren en dat heeft ze gedaan. Ik kom voor mijn dochter, had ze gezegd. Dat moet je hebben. Hanneke bevestigde: het was een goed open huis. Op de ruime zolder stonden er al te overleggen hoe ze hem zouden inrichten. Dat moet je hebben. De 14 hebben tot maandag 12 uur de tijd om een bod uit te brengen of anderszins te reageren. Degelijke procedure, mijn weekend naar de kloten maar clever selling.
14 is een mooi getal. Zegt iedereen. Dus ik denk wel dat je kunt zeggen dat de heilige Jozef zijn werk aan het doen is. Ondersteboven in de aarde steekt-ie, met zijn gezicht naar het huis, precies zoals het volksgeloof het wil

In de aarde, voetstuk naar boven

Geen opmerkingen:

Een reactie posten