maandag 16 juli 2018

De sigaar

Gisteren doken er op Facebook een paar grootboeken op van de oude sigarenfabriek van Claassen. Verkoopboeken, van kort voor de oorlog. De orderadministratie. Veel namen, aantallen en (administratieve) nummers. Lokaal-historisch niet zo heel erg interessant maar als tentoonstellingsobjecten natuurlijk van grote waarde. Mijn naam erbij. Allicht. Misschien wil de eigenaar ze wel afstaan als ik hem (naar waarheid) vertel dat ik tot mijn negentiende in Hapert heb gevoetbald en lieg dat ik er tot mijn 56e ben blijven wonen, geen carnavalsfeest heb overgeslagen (hé, ik was verkleed, toch?!) en altijd ben blijven schrijven met de mij door juffrouw Schoenmakers op 1 augustus 1968 verstrekte kroontjespen. En dat de zeurpiet uit Bladel, die liever wat bouwstenen had gehad voor een alomvattende naoorlogse geschiedenis van de Kempen mijn tweelingbroer is en dat die overweegt om te verhuizen naar Amsterdam.
Opgeruimd staat netjes, zal ik erbij zeggen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten