zondag 17 januari 2016

Gerardus Majella

Van een bevriende dame kreeg ik enkele nummers van het krantje De Kerkklokken voor het Dekenaat Valkenswaard. Daaruit* het volgende bericht:


Mij intrigeert de zin: 'Nota: Voorlezing: zedige kleeding;'
Voorts: wat betekenen de afkortingen 'gel.' en 'hsvr'?
En: wat betekenen 'jaargetijde' en 'tijdig' in dit verband?

Wat ik wel weet is het 'Lof'. Daar ben ik eens ooit geweest. Niet in 1933 natuurlijk maar veertig jaar later. Van dat Lof zelf herinner ik me niet veel meer dan een grasveld met stoeltjes. En zonnig weer. Van daarna herinner ik me des te meer. Op de terugweg kregen we namelijk een ongeluk met de auto. Net buiten de Weebosch belandden we in de sloot. Mijn vader had in Duizel bij de Fiat-garage net een nieuwe 127 gekocht, een gele, of gelige, nee, gele. De geur van nieuwe auto is me maandenlang bijgebleven. Iemand heeft ons thuisgebracht. Ik weet nog dat er een Tarzan-film op TV was en dat ik dacht: 'shit, die had ik best wel willen zien.'**


* 4 Maart 1933
** natuurlijk niet letterlijk. Dat hele woord 'shit' bestond toen nog niet bij ons

Geen opmerkingen:

Een reactie posten