zaterdag 4 februari 2017

Het moet goed zitten


Ik wilde hier iets over schrijven. Ik ben er gisteren tot diep in de nacht mee bezig geweest en zowat het eerste wat ik dacht vanochtend bij het opstaan was dat er een streep door zou moeten.
Ik had de man niet moeten googelen. Er is veel in het leven wat je bij een krantenbericht moet laten. Ik kreeg hoofdpijn van zijn uiteenzettingen maar las toch door omdat ik een vergelijking ontwaarde met onze dominee Van Dissel (1878-1922) en die vond ik te mooi om te laten liggen. Uiteindelijk, na eindeloos passen en meten, bleek die vergelijking mank te gaan en tegen 03.31 uur was ik in staat om Voortman te mailen dat hij zijn open geloof in de ijskast moest zetten en iets nuttigs moest gaan doen. Ellende genoeg in de wereld zou ik denken, een mens kan zijn tijd wel beter besteden dan te gaan zitten navelstaren naar zijn levensbeschouwing.
Wat niet betekent dat ik niet even ga luisteren dinsdag. Het is net wat mijn zwager zegt: je levensbeschouwing is als je haar. Het moet goed zitten voor je naar buiten gaat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten