vrijdag 25 maart 2016

Goede Week

Ik had bijna geen ontvangst toen ik woensdag naar Bladel reed. Op mijn radio bedoel ik, niet op dat andere ding. Op de heenweg dacht ik: ik probeer het op de terugweg wel weer, er zal wel iets in de lucht zitten. Maar op de terugweg was de ontvangst geen haar beter. Natuurlijk niet. Ik ben een simpele, naïeve ziel, er zat helemaal niks in de lucht, met name mijn antenne niet, niet althans in de lucht boven mijn auto. Iemand had hem gejat. Kwestie van losschroeven, hoorde ik later. En let wel hè: in de Goede Week, op de parkeerplaats van de Lichtstadkerk. Als ik al geen atheïst was dan werd ik het wel.
Overigens heb ik er geen woorden voor. Het juiste adjectief niet, om precies te zijn. 'Asociaal' is dat namelijk niet. Aan 'asociaal' ontbreekt de connotatie 'kleinburgerlijk'. 'Kleinburgerlijk' zelf heeft te veel lettergrepen. 'Nederlands' komt al dichter in de buurt. Heeft wat meer ruimte voor walging. Begrijpt U wel?
Vanmiddag een nieuwe gekocht. Speciaal een uur vrij voor genomen om het allemaal gedraaid te krijgen. Het meiske (!) van de garage gaf me de tip om het metalen uiteinde van de antenne te markeren. Ik had vast een vriendin met nagellak.
Misschien doe ik dat wel. Voorlopig schroef ik hem er maar af als ik de auto verlaat. Tot ik van de schrik bekomen ben. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten