donderdag 17 maart 2016

Driepak-paprika

Morgen ga ik op mijn gemak boodschappen doen. Ik doe het altijd met een rotvaart, parkeren, pinnen, vaste route, zelfde dingen. Ik ben nou toch thuis dus tijd zat. Bovendien hebben ze net de winkel verbouwd, het tempo was er toch al uit, ik liep toch al te zoeken. Morgen zoek ik op mijn gemak. En volgende week mijn nieuwe weg zodat het vanaf dan weer met een rotvaart kan.

Schrijvers krijgen ideeën in supermarkten, hoor ik vanavond. Zo kwam ik erop. Dan moet je het toch wel heel erg op je gemak doen, dacht ik. Ik kan me niet voorstellen dat me dát gaat lukken, om het zó op mijn gemak te doen dat me in de supermarkt iets invalt. Dan zou ik daar moeten rondlopen zonder het beeld van een driepak-paprika of een bakje kwark voor mijn geestesoog. Dan wordt het dolen. En daar heb ik echt geen tijd voor.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten