zaterdag 26 november 2011

R.K.V.V. Hapert

Vorige week bij mater in Bladel het jubileumboek van de V.V. Hapert opgehaald: De geschiedenis van het voetballen in Hapert. V.V. Hapert 1925-2010.

Het is een informatief boek geworden, met veel mooie foto's. Compliment aan de auteur, Noud Hermans.

Ik heb het in één keer uitgelezen en ben er ook nog bij gaan turven: opa 4x op foto, oom Jan 3x, oom Paul 5x, oom Janus 2x, oom Tinus 1x, oom Martin 5x, mijn vader 2x, oom Toon 1x, oom Frans 4x, tante Petra 1x, mijn oudste broer 2x, jongste broer 1x, neef Fred (2e generatie) 2x, neef Kees (idem) 1x, neef Peter (idem) 1x, neef Stijn (3e generatie) 1x; ik zelf 2x. Ontbreken: oom Piet en oom Harrie. Oom Paul en oom Janus duiken behalve als speler ook op als trainer en elftalbegeleider. Opa staat steeds links of rechts van de staande rij, strak rechtop en strak in het pak. Oom Martin is vier keer speler en één keer de man van tante Petra, die een van de opvallers is.
Familietotaal: 36.

Eén kleine correctie: mater verzekerde mij vanmiddag dat opa maar twee maanden in Australië is geweest. Dat het achteraf een jaar lijkt, komt waarschijnlijk omdat hij de boot heeft genomen: zes weken heen, zes weken terug. Ook meenden wij, dat het niet de verkoop van zijn huis is geweest, die de reis financieel mogelijk maakte, maar die van wat grond erachter.

Over het clubblad De Fan staat te lezen dat er jaargangen ontbreken in het archief. Graag zou ik willen weten of er inderdaad een nummer bestaat, waarin de volgende zin te lezen staat: 'Na de rust ging Hapert gewoon door met voetballen'. Is me altijd bijgebleven. Kan ook 'Na de thee' zijn geweest. Ergens tussen 1981 en 1984. Zijn die jaren behouden?

Dat mij niks is gevraagd (p. 200), is niet erg. Als Sander Jansen nu maar zuinig is op het archief.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten