maandag 25 juni 2018

Apollo 8

De onbetrouwbaarheid van het geheugen is altijd mijn ding geweest. Dat zult u al wel gemerkt hebben. Ik bedoel niet dat ik een slecht geheugen heb of dat dat van u niet deugt, nee, wat ik bedoel is dat het mij iedere keer weer verbaast hoe mijn en uw geheugen ons bedriegt.
 
Dit had ik willen bloggen, bedacht op de fiets:
 
Als hoegenaamd niet in cultureel erfgoed geïnteresseerde jeugd verzamelde ik ruimtevaartpostzegels. Ik heb ze nog allemaal. De allereerste zegel in mijn album is deze (plaatje postzegel). Toen al begreep ik heel goed dat deze zegel niks met ruimtevaart te maken had en toch laat ik hem tot op de dag van vandaag het spits afbijten. Hij staat tenslotte vol ruimte en Star Trek begint immers ook met "Ruimte. De laatste grens".
 
Zoek ik thuis die postzegel op en wat denk je: alles helemaal verkeerd in mijn hoofd. In the beginning stond God op de maan, niet op de aarde en we lezen expliciete ruimtevaart.
Ik kan alleen maar dit zeggen: Apollo 8 staat niet op de foto en de Engelse Bijbel begint écht zo, zij het niet op de maan.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten