vrijdag 6 april 2018

Weanen

De 07.351.12'en zijn klaar. Dankzij Cordelia. Als zij er niet was geweest, was ik er de rest van mijn lopende levensjaar aan kwijt geweest. Een eind aan mijn leven had ik er niet om gemaakt, een eind aan mijn samenwerking met B&W misschien wel.
Cordelia moet u weten, is juriste, ze verdient twee keer zoveel als ik, was even opgebrand maar heeft na twee maanden weanen bij ons haar stoma afgeworpen, ze heeft het zwart op wit en wij vinden het ook. Ze staat te trappelen om verder te gaan waar ze gebleven was.
Maar wat denk je? Haar afdeling wil haar niet terug!

Stel je dat nou toch eens voor. Cordelia is kerngezond, van goede wil en kei-slim en nu willen ze haar niet meer. Ze snapt er niks van. Ze is immers geen spat veranderd, toch? Is ze niet even sociaal als altijd, betrokken, fris, vrolijk, leuk om te zien? Waarom willen ze haar dan ineens niet meer?
De jongste twee weken is ze al niet meer zo bezig met de 07.351.12'en. In plaats daarvan delft ze een loopgraaf en barricadeert die met jurisprudentie. Cordelia vindt mij leuk, als u lelijk naar mij kijkt, slechte dingen van mij denkt of voordringt bij de koffieautomaat hangt u de jure ondersteboven aan de infuuspaal voordat u Hugo kunt zeggen, bij uw edele delen! en nou moet het meiske alles uit haar arbeidsrechtelijke kast halen om haar eigen plekkie op haar eigen afdelinkje weer te mogen innemen.

Je krijgt oog voor contrasten op 3A van het JBZ.

Maar doe mij maar het omfloerste licht van de Sint Jan, vanmiddag.

1 opmerking: