zaterdag 14 juli 2012

Groeten: verdonkeremaand





Milstatt Dinsdag 20 September '55 
Lieve Poes, 
Ze hebben in Weenen mijn koffer verdonkeremaand. Ik had hem bij de receptie in bewaring gegeven en ben toen uitgegaan om een blouse te kopen. Intussen is de minister v. buitenl. zaken v. Japan weggegaan. Vermoedelijk heeft die hem per ongeluk meegenomen. Ik heb een schade van +- f375 opgegeven. Wit overhemd en regenjas foetsjie + 8 pakjes Hurckmans ?, scheerapp. en fototoestel en de rest. De reis is mieters. Veitsch magnesietwerke zijn ongelooflijk. Blauwe bloes; het bleek de duurste zaak van Weenen te zijn, maar ook de chicste. Kreeg een complimentje voor m'n goede neus. Landschap onvergelijkelijk. M.m. Kamer aan het meer. Zoentjes Paul
De  kamer kijkt uit op de Milstatter See. Milstatt ligt in Kärnten, niet ver van Spittal an der Drau (waarover misschien later). De Veitscher Magnesitwerke AG liggen ongeveer halfweg op de route van Wenen naar Milstatt. Op een tekening uit 1930:




Vier jaar eerder gaf het bedrijf een jubelboek uit naar aanleiding van het zeventigjarig bestaan.*
Van de naam Hurckmans ben ik niet zeker. En als ze al zo heetten, heb ik geen idee wat voor pakjes het waren.
Op de voorkant een photo van de Lindwurmbrunnen in Klagenfurt.






* zes euro op Boekwinkeltjes, geen nadere bijzonderheden

Geen opmerkingen:

Een reactie posten