woensdag 18 juli 2012

Groeten: trage schrijver


Beste Corry en Willy.
Met deze briefkaart weerleg ik de bewering uit den Haag dat ik een trage schrijver ben, naar ik hoop. Nog minder traag ben ik zelfs in het lid worden van vereenigingen, ik heb het al tot drie gebracht, en wel een gymnastiek, schaak en dans vereeniging, dus U begrijpt wel dat ik het hier druk. Een verlichting is wel dat twee vergaderingen op één avond vallen en ik dus één moet uitschakelen. na vele groeten. Arend.
(boven) Ik kan slecht vroeger komen als den 30ste daar ik een collega naar de boot zal brengen in Amsterdam
Driemaal de dubbel: actief én bestuurslid. De kaart is gestempeld op 11 september 1934. Niet eerder naar Den Haag dus dan over drie weken. Vanuit Groningen.
Op de voorkant een markering, zoals te doen gebruikelijk als je huis op de foto stond:


(Dezelfde Arend heb ik ook op een ongezellige boot naar Indië:



Ook op de boot, al veel eerder en niet Arend, in 1919 en glad de andere kant op, naar Hampstead, aan één Puyt elders toen, maar evenmin een pretje:


Voor alle duidelijkheid: de boot schommelde dat het een aard had en de "passagiers aan boord zijn half uitschot, half aardige lui.")

Geen opmerkingen:

Een reactie posten