zaterdag 21 maart 2015

En Jeanneke had godverdomme de Knausgaards

Vanmiddag in Geldrop bij het gilde, stond er een doos - meerdere dozen - met niets dan Vestdijk. Iemand moet genoeg van hem hebben gehad of overleden zijn. Ik heb gekocht wat ik niet kende, verschillende delen opstellen over muziek en Over Gustav Mahler, allen eerste drukken. Ook de Essays in duodecimo, die ik wel kende en de twee biografieën*. De Essays hou ik zelf, de opstellen zijn misschien nog te verkopen, zeldzaam, interessant voor kenners, zoiets. Het is een gok. De man wordt niet meer gelezen, ik héb eerste drukken van hem bij het oud papier gezet. En toch plaagt mij de angst, dat ik misschien wel juweeltjes heb laten liggen. Ik moest meer weten. Ik moest nog veel meer weten!


* Visser en Hazeu

Geen opmerkingen:

Een reactie posten